Výživové doplňky v období těhotenství

28. 8. 2012

Období těhotenství je důležité pro každou zodpovědnou maminku, ale i pro jejího ještě nenarozeného potomka. Je samozřejmě nutné vyvarovat se všech rizikových aktivit, nekouřit, nepít alkohol. Důležité je ale také stravování budoucích maminek.

Ženy v těhotenství totiž kromě sebe zajišťují přísun živin i svému nenarozenému dítěti. Je proto důležité dbát na kvalitní jídelníček a vybírat si takové potraviny, které obsahující všechny důležité živiny nezbytně nutné pro správný vývoj plodu. Ne vždy je ale možné zajistit příjem všech potřebných látek jen z přirozené stravy. V takové chvíli přicházejí na řadu vitamíny pro těhotné a kojící a další doplňky stravy.

V průběhu těhotenství dochází ke zvýšené spotřebě vitamínů a minerálů, které je potřeba průběžně doplňovat. Ve stravě by měly být zastoupené cukry, tuky i bílkoviny. Důležitý je dostatečný příjem vitamínů A, B, C, D i E. Vitamíny A i B jsou potřebné pro metabolické funkce, vitamín C je důležitým antioxidantem. Vitamín D napomáhá během těhotenství k využití vápníku při stavbě kostí. Vitamín E brání vzniku volných radikálů.

Chybět by neměl hořčík, který pomáhá od křečí a nepříjemných děložních stahů. V průběhu těhotenství si organismus hořčík odčerpává z kostních zásob. Jeho nedostatek může způsobit zvýšené vypadávání vlasů nebo být příčinou nespavosti. Vysoký obsah hořčíku mají např. luštěniny, fazole, ořechy nebo celozrnné obiloviny. Důležité jsou také další látky - vápník, zinek, železo, selen nebo jód. Vápník je obsažený především v mléčných výrobcích, jogurtech apod.

Při výběru potravinových doplňků vybírejte ty, které jsou přímo určené pro těhotné a kojící. Vitamíny pro těhotné jsou uzpůsobené potřebám období gravidity a obsahují správný mix potřebných látek, které ženě pomohou s překonáním období, které je přeci jen pro tělo velkou zátěží.

Důležitá je v době těhotenství i kyselina listová, která je nezbytným stavebním prvkem pro tvorbu buněk i optimální funkci nervového systému a pro zdravý vývoj plodu je proto nezastupitelná. Přírodním zdrojem kyseliny listové je brokolice, růžičková kapusta, obilniny, ale i pomeranče. Mezi výživovými doplňky pak můžete sáhnout po produktu Elasti Q - Kyselina listová.

Zařazeno v rubrice: Články